Παρασκευή 1 Ιουνίου 2018

Συμπόσιο Γλυπτικής Δήμου Μεταμόρφωσης



Χρήστος Λαζαράκης

Το Συμποσίου Γλυπτικής που άρχισε το Σάββατο 28 Απριλίου στο Δήμο Μεταμόρφωσης (Λόφος Νέμεσης, Θέα Δηλαβέρη) ολοκληρώθηκε με οκτώ νέα γλυπτά - ξεχωριστά καλλιτεχνήματα. Την Κυριακή 3 Ιουνίου, στις 8.00 θα γίνει η τελετή λήξης.
Όπως γράφει στο site του Δήμου Μεταμόρφωσης: "O Δήμος Μεταμόρφωσης ξεπερνά τα καθιερωμένα και πέραν των καθημερινών προβλημάτων, ασχολείται και με την αισθητική του δήμου σε μία προσπάθεια καλυτέρευσης της καθημερινότητας αλλά και προσέλκυσης επισκεπτών στο Δήμο Μεταμόρφωσης".

Στο Συμπόσιο συμμετείχαν οι γλύπτες: Θ. Παπαγιάννης (και καλλιτεχνική επιμέλεια του συμποσίου) με δύο έργα,
Χρ. Ρηγανάς, Κ. Ρόκος, Χρ. Λαζαράκης, Δ. Σκαλκώτος, Δ. Χριστογιάννης, Λ. Λουκίδης.
Τα έργα των γλυπτών (όπως βλέπετε και στις φωτό) είναι αντιπροσωπευτικά της ιδιαίτερης μανιέρας του καθενός και αποδίδουν την αισθητική που πρέπει να έχει ένα έργο που απευθύνεται σε κάθε πολίτη (γνώστη και μη).
Κάθε έργο έρχεται να αποδώσει μια διαφορετική οπτική της πραγματικότητας που μέσα από το χέρι του γλύπτη αποτυπώνεται στο υλικό (κυρίως μάρμαρο) και δίνει στο θεατή τη δυνατότητα να προβληματιστεί και να αφήσει το νου του για να φανταστεί τι είναι αυτό που του προσφέρει ο καλλιτέχνης. Είναι μια στιγμή συνδιαλλαγής ανάμεσα στο αντικείμενο και στην ευφορία που προσφέρει!

Τετάρτη 16 Μαΐου 2018

Έκθεση των Εργαστηρίων Περαντινού, Κυριακή 20 Μαΐου


Όπως κάθε χρόνο εδώ και 35 χρόνια, τα Εργαστήρια Περαντινού στην Αθήνα διοργανώνουν την ετήσια έκθεση με έργα των μαθητών-καλλιτεχνών των Εργαστηρίων. 
Τα Εργαστήρια Περαντινού άρχισαν τη λειτουργία τους από το γλύπτη Νίκο Περαντινό. Στη συνέχεια (μετά το θάνατό του, το 1991) τα συνέχισε η μαθήτριά του Ευδοκία Παπουλή - Δημητροπούλου, η οποία απογείωσε αυτήν τη μαθησιακή κοιτίδα της τέχνης. Η Ευδοκία Παπουλή υπήρξε άξιος συνεχιστής του έργου του Περαντινού (την είχε ορίσει και καλλιτεχνική εκτελέστρια της διαθήκης του, μετά τη δωρεά των έργων του στο Δήμο Πάρου) γιατί εκτός από τα Εργαστήρια στην Αθήνα συνέχισε και τα Εργαστήρια Μαρμαρογλυπτικής στην Παροικιά της Πάρου (κάθε καλοκαίρι) και παράλληλα βοήθησε το Δήμο Πάρου στη δημιουργία του Μουσείου Γλυπτικής "Ν. Περαντινός" στη Μάρπησσα της Πάρου. Το έργο της είναι πολυσχιδές και θα χρειάζονταν σελίδες επί σελίδων για να περιγράψουν πόσα έκανε η Ευδοκία Παπουλή προκειμένου να προάγει το έργο του Περαντινού αλλά και την τέχνη γενικότερα. Μία από τις δεκάδες δράσεις της ήταν και αυτή η ετήσια έκθεση των Εργαστηρίων Περαντινού στην Αθήνα. Είχε επιλέξει να γίνεται την Ημέρα των Μουσείων και το τηρούσε απαρέγκλιτα.
Σήμερα, (μετά τον αδόκητο θάνατο της Ευδοκίας Παπουλή) το Σωματείο Φίλων Γλυπτικής Μουσείου "Ν. Περαντινός" συνεχίζει τα μαθήματα και κατ' επέκταση διοργανώνει την έκθεση των μαθητών στον πεζόδρομο της οδού Ευφορίωνος, στο Μετς. 
Αξίζει να αναφερθεί πως στα Εργαστήρια Περαντινού στην Αθήνα τα μαθήματα γίνονται υπό την εποπτεία του γλύπτη Χρήστου Λαζαράκη, ενώ στην Πάρο τα μαθήματα γίνονται υπό την εποπτεία του γλύπτη Χρήστου Ρηγανά!



ΚΥΡΙΑΚΗ 20 ΜΑΪΟΥ 2018


EOΡΤΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΤΩΝ ΜΟΥΣΕΙΩΝ


  
Το Σωματείο Φίλων Μουσείου Γλυπτικής “Nίκος Περαντινός”


θα εορτάσει την


Ημέρα των Μουσείων στο Μουσειακό Χώρο Περαντινού,


Ευφορίωνος 14, Μετς, Αθήνα,


αφιερωμένη στα εκπαιδευτικά προγράμματα





Κυριακή 20 Μαΐου 2018


10.00 – 15.00





Παράλληλα στον ίδιο χώρο θα πραγματοποιηθεί έκθεση γλυπτών που έχουν πραγματοποιηθεί στα εκπαιδευτικά προγράμματα


του Εργαστηρίου Περαντινού και θα γίνει επίδειξη μαρμαροτεχνίας και ψηφιδωτού.


   



Σας περιμένουμε να μοιραστούμε μαζί τη χαρά της δημιουργίας και τη συνέχιση


του έργου της Ευδοκίας Παπουλή – Δημητροπούλου (εκλιπούσα μαθήτρια


του Ν. Περαντινού και έφορος του Μουσείου Γλυπτικής “Νίκος Περαντινός”).



        To Διοικητικό Συμβούλιο


Χρήστος Ρηγανάς, πρόεδρος


Βάσω Ζησιμοπούλου, αντιπρόεδρος


Καίτη Χόρτη, γραμματέας


Μαρία Σιφναίου, ταμίας


Παναγιώτης Γιαταγαντζίδης, μέλος


Μάνος Δημητρόπουλος, αν. μέλος

(Ευδοκία Παπουλή και Εύα Διβάρη)


ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ-ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ


Αρβανίτη Σοφία

Αργυρακοπούλου Μαρία

Βλαχογιάννης Βίκτορας

Γαλάνης Άγγελος

Γιαταγαντζίδης Παναγιώτης

Γκιώνη-Ζησιμοπούλου Βάσω

Διβάρη Εύα

Κορομηλά Ιωάννα

Λύχνου Λίνα

Ξύδης Τάσος

Ρέμπελος Χρήστος

Τσαντάνη Άννα-Μαρία

Χόρτη Καίτη

Χριστόφιλος Γιώργος




Ανακοίνωση της Έκθεσης του 2010



Σάββατο 5 Μαΐου 2018

Black Duck Garden, κήπος και τέχνη!


Ο κήπος του Black Duck (ανήκει στο Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών – Ίδρυμα Βούρου-Ευταξία) υποδέχτηκε με μεγάλη χαρά τα έργα μου και τα "αγκάλιασε". Δεν θα μπορούσαν να βρουν πιο φιλόξενη γωνιά για να απλώσουν τα φτερά τους και να ξαποστάσουν πριν από το μεγάλο ταξίδι... Τα έργα μου θα βρίσκονται εκεί όλο τον Μάιο (ίσως και περισσότερο) και θα σας περιμένουν για να μοιραστείτε μαζί τους την παιδικότητα που κρύβεται πίσω από το αυστηρό βλέμμα του ενήλικα.
Κάθε έργο έχει βρει τη γωνιά του και μοιάζει σαν ένα παιχνίδι αναζήτησης μέσα στον κήπο... Αφού παραλάβετε το έντυπο που θα βρείτε στην είσοδο που περιλαμβάνει όλα τα έργα, αρχίστε να ψάχνετε. Καθένα θα σας αποκαλύπτεται και τότε εσείς θα αισθάνεστε την ικανοποίηση πως "βρήκα άλλο ένα έργο που με κοιτάζει στα μάτια και μου υπόσχεται γαλήνη και ζεστασιά..."
Και για να σας βοηθήσω περισσότερο: Μόλις μπείτε στο διάδρομο που οδηγεί στον κήπο, μια Πεταλούδα σας περιμένει αριστερά να σας δείξει τα φτερά της. Στο βάθος η Πεταλούδα στο ποδήλατο περιμένει το αεράκι για να πετάξει. Δεξιά και αντικριστά οι δύο Πασχαλίτσες σας χαμογελούν πονηρά... Η σεμνή Μπαλαρίνα στα δεξιά της μικρής σκάλας υποκλίνεται μπροστά σας. Ανεβαίνοντας στο πλακόστρωτο του κήπου προσέξτε μήπως σας τσιμπήσει η Μέλισσα. Μετά τα σκαλάκι για τον κυρίως κήπο, ρίξτε μια ματιά δίπλα στο σιντριβάνι όπου ο Ερωδιός ετοιμάζεται να πετάξει (έχει βάλει δύναμη στα πόδια και κρατά τα φτερά του χαμηλά για να πάρει ώθηση). Στο βάθος αριστερά είναι κρυμμένη η Ζωή-ποδήλατο. Αισθάνεται άβολα και θέλει να της δώσετε θάρρος να αποκαλυφτεί. Στη δεξιά μεριά του κήπου ο Ποδηλάτης θα σας χαμογελάσει από το ποδήλατό του.
Και στο βάθος ένα ταπεινό πουλί, το Παρυδάτιο που θέλει να ξαποστάσει πριν φύγει για τόπους μακρινούς κρύβεται πίσω από τη φυλλωσιά, ενώ ο Τζίτζικας απέναντι περιμένει να πιάσει η ζέστη και να αρχίσει να τρίβει τα φτερά του...    

Πληροφορίες: Παπαρρηγοπούλου 5-7, Αθήνα (Πλ. Κλαυθμώνος), τηλ. 210 3252396
Ώρες λειτουργίας: 10 π.μ.- Αργά το βράδυ
Τηλ. Καίτη Χόρτη, 6947345026 (για ραντεβού) 

Παρασκευή 20 Απριλίου 2018

Πλαγκτόν, ένας θαυμαστός υδάτινος κόσμος



Σπάνια μπορείς να συναντήσεις σε έναν τόσο μικρό χώρο τόσα πολλά σπουδαία έργα! Επειδή έμεινα έκθαμπη από αυτή την έκθεση σας συνιστώ να την επισκεφτείτε. Μπορείτε βέβαια να συνδυάσετε την επίσκεψή σας με την ξενάγηση για να "μπείτε" ακόμη πιο βαθιά στο θαυμαστό της κόσμο!

Χρήστος Λαζαράκης
  

Το Μουσείο Γ. Γουναρόπουλου παρουσιάζει την ομαδική εικαστική έκθεση Πλαγκτόν: ένας θαυμαστός υδάτινος κόσμος. Η έκθεση περιλαμβάνει έργα σύγχρονης τέχνης εμπνευσμένα από το πλαγκτόν και αποσκοπεί να αναδείξει την αισθητική διάσταση του πλαγκτού σε συνδυασμό με τη ζωτική του σημασία.

Αντωνία Παπατζανάκη


Διάρκεια έκθεσης: 18 Απριλίου – 16 Ιουνίου 2018

Αντώνης Τριανταφύλλου

Πλαγκτόν (από τη λέξη πλαγκτός δηλ. περιπλανώμενος) είναι όλοι οι οργανισμοί που υπάρχουν στις θάλασσες και τα γλυκά νερά και μετακινούνται παρασυρόμενοι με τα ρεύματα του νερού. Αποτελείται από μικροσκοπικά κυρίως είδη (<1mm), με εκπληκτικά σχήματα, αλλά περιλαμβάνει και μεγάλους σε μέγεθος οργανισμούς, όπως τις μέδουσες. Διακρίνεται σε βακτήρια, φυτοπλαγκτόν και ζωοπλαγκτόν. Από μια κατηγορία βακτηρίων, τα κυανοβακτήρια, ξεκίνησε η ζωή στον πλανήτη. Το φυτοπλαγκτόν απελευθερώνει με τη διαδικασία της φωτοσύνθεσης το μισό από το οξυγόνο που αναπνέουμε, δεσμεύει σημαντικό μέρος του διοξειδίου του άνθρακα της ατμόσφαιρας και συμβάλλει στη δημιουργία των νεφών, επηρεάζοντας έτσι το κλίμα. Το πλαγκτόν αποτελεί τη βάση της τροφικής αλυσίδας στο νερό, στην οποία το ζωοπλαγκτόν είναι ο ενδιάμεσος κρίκος μεταξύ του φυτοπλαγκτού και των μεγάλων ζώων της θάλασσας.



Οι οργανισμοί του πλαγκτού πέρα από ζωτική έχουν και αισθητική αξία, λόγω της μεγάλης ποικιλίας μορφών και συμμετριών που αναπτύσσουν για την προσαρμογή τους στο νερό. Ο Γερμανός βιολόγος, φυσιοδίφης και καλλιτέχνης Ernst Haeckel (1834-1919) πρώτος απεικόνισε αριστοτεχνικά πολλά πλαγκτονικά είδη και επηρέασε άλλους καλλιτέχνες να εμπνευστούν από αυτά.



Στην έκθεση Πλαγκτόν: ένας θαυμαστός υδάτινος κόσμος παρουσιάζονται έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, ψηφιακών εκτυπώσεων, βίντεο και μεικτών τεχνικών, τα οποία συνδιαλέγονται με τις μορφές και τα χρώματα της φύσης αλλά επιπλέον φέρνουν στο προσκήνιο θέματα που άπτονται των κινδύνων και της προστασίας του περιβάλλοντος. Η παράλληλη παρουσίαση της έκθεσης με μία σειρά διαλέξεων από εξειδικευμένους επιστήμονες επιδιώκει την ενεργοποίηση της αισθητικής και της οικολογικής ευαισθησίας προς τη φύση και τον έμβιο κόσμο.



Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες:
Ασσάνη Ιωάννα, Βαρβάκη Κάτια, Γαβαλάς Γιάννης, Δαββέτας Δημοσθένης, Δημητράκης Γιάννης, Καρακατσάνης Βασίλης, Κατσιπάνος Θεόφιλος, Κελαϊδή Μαρία, Κοροβέση Αγγέλικα, Λαγός Νίκος, Λαζαράκης Χρήστος, Λατινοπούλου Αθηνά, Λόη Αγγελική, Μαλταμπέ Δήμητρα, Ματσούκη Ειρήνη, Μιχαλακοπούλου Ελένη, Παπατζανάκη Αντωνία, Παυλοπούλου Ελένη, Ρήνας Βαγγέλης, Σιδηροπούλου Ελένη, Σκανδάλη Δήμητρα, Τανιμανίδης Παναγιώτης, Τριανταφύλλου Αντώνης, Τσακίρης Γιώργος, Iotoff



Παράλληλες εκδηλώσεις
Η έκθεση θα πλαισιωθεί από σειρά διαλέξεων σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα:



Σάββατο 28 Απριλίου, 11:00 – 12:00
Ζωτική και αισθητική αξία πλαγκτού, Νίνα Φραγκοπούλου, τ.Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Βιολογίας, Πανεπιστήμιο Πατρών



Σάββατο 5 Μαΐου, 11:00 – 12:00
Πλαγκτόν: ένας θαυμαστός υδάτινος κόσμος, ξενάγηση στην έκθεση, Διονυσία Γιακουμή, Ιστορικός τέχνης-Επιμελήτρια, Μουσείο Γ. Γουναρόπουλου



Σάββατο 12 Μαΐου, 11:00 – 12:00
Η τελευταία άγρια τροφή στο πιάτο μας ήταν κάποτε πλαγκτόν, Κωνσταντίνος Κουτσικόπουλος, Καθηγητής, Τμήμα Βιολογίας-Κοσμήτορας Σχολής Θετικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Πατρών



Σάββατο 19 Μαΐου, 11:00 – 13:00
11:00 – 12:00, Από τον Δαρβίνο στον Ματίς σε όλες της γης τις γλώσσες, Κωνσταντίνος Στεργίου, Καθηγητής, Τμήμα Βιολογίας, Α.Π.Θ., & Διευθυντής Ινστιτούτου Θαλασσίων Βιολογικών Πόρων & Εσωτερικών Υδάτων, ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.
12:00 – 13:00, Επανάληψη της ξενάγησης στην έκθεση



Σάββατο 2 Ιουνίου , 11:00 – 12:00
Οι μέδουσες στις Ελληνικές θάλασσες, Επαμεινώνδας Χρήστου, Ερευνητής Α’, ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.



Σάββατο 9 Ιουνίου , 11:00 – 12:00
Τέχνη και οικολογία: συνηγορώντας υπέρ της ζωής, Θεώνη Αναστασοπούλου-Καπογιάννη, Δρ. Φιλοσοφίας Πανεπιστημίου Σορβόννης



Επιμέλεια και οργάνωση: Νίνα Φραγκοπούλου, Δρ. Θαλάσσιας Βιολογίας
Καλλιτεχνική Επιμέλεια: Αθηνά Λατινοπούλου, Εικαστικός
Συντονισμός της έκθεσης στο Μουσείο Γ. Γουναρόπουλου: Διονυσία Γιακουμή, Ιστορικός τέχνης-Επιμελήτρια



Την έκθεση συνοδεύει ηλεκτρονικός κατάλογος στα ελληνικά και αγγλικά (θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του μουσείου: www.gounaropoulos.gr, πεδίο «ΕΚΘΕΣΕΙΣ» υποπεδίο «ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ»)

ΔΗΜΟΣ ΖΩΓΡΑΦΟΥ - ΜΟΥΣΕΙΟ Γ. ΓΟΥΝΑΡΟΠΟΥΛΟΥ
Γουναροπούλου 6, ¢Ανω Ιλίσια, 15771
Τηλ: 210 7487657, 210 7777601
fax: 210 7487657
e-mail: info@gounaropoulos.gr
website: www.gounaropoulos.gr

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ στην έκθεση και σε όλες τις εκδηλώσεις
Ωράριο λειτουργίας:
Τρίτη – Τετάρτη: 09.00 – 13.30 & 18.00 – 21.00
Πέμπτη – Σάββατο: 09.00 – 15.00. Κυριακή – Δευτέρα: κλειστά



Η έκθεση τελεί υπό την αιγίδα του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.) και του Πανεπιστημίου Πατρών.

Παρασκευή 13 Απριλίου 2018

"Ιστορίες ποδηλάτων", μια έκθεση στον κήπο του Black Duck

Με θέμα "Ιστορίες ποδηλάτων" θα εκθέσω τα έργα μου από ποδήλατα στον κήπο του Black Duck από τις 2 Μαΐου και για όλο τον Μάιο. Είναι πραγματικά μια μεγάλη στιγμή για μένα γιατί τα έργα μου ταιριάζουν απόλυτα στον κήπο του Bistrot και πιστεύω πως οι επισκέπτες θα βιώσουν μια ξεχωριστή εμπειρία. Όταν το Φεβρουάριο του 2017 έγραφα για αυτό τον μοναδικό χώρο (https://katehorti.blogspot.gr/2017/02/to.html) δεν μπορούσα να φανταστώ πως πολύ σύντομα θα είχα την ευκαιρία να φιλοξενούμαι με τα έργα μου! Είναι η συγκυρία που αποφασίζει για μας!
Παραθέτω το Δελτίο Τύπου και το ιστορικό της δημιουργίας των έργων μου μαζί με ένα μικρό βιογραφικό.
  


Το Black Duck Garden παρουσιάζει:


«Ιστορίες ποδηλάτων»
Έργα μεταλλοτεχνίας από ποδήλατα της Καίτης Χόρτη


Μάιος 2018
Εγκαίνια έκθεσης: Τετάρτη 2 Μαΐου ώρα 19.00



Η εικαστικός Καίτη Χόρτη παρουσιάζει μια ιδιαίτερη έκθεση μεταλλοτεχνίας από ποδήλατα στον κήπο του Black Duck Garden για όλο τον μήνα Μάιο
Μέλισσες , πεταλούδες, τζιτζίκια, ερωδιοί αλλά και χορεύτριες είναι κάποια από τα θέματα που πραγματεύεται η Καίτη Χόρτη με τη χρήση παλιών ποδηλάτων.

“H σύνθεση των έργων έχει βασιστεί στη μεταμόρφωση του ποδήλατου. Τα ποδήλατα αν και είναι μιας πρωτόλειας μορφής “εργαλεία”, είναι ολοκληρωμένα μηχανήματα που εμπεριέχουν την έννοια της αυτονομίας και της ανεξαρτησίας. Με ένα ποδήλατο μπορείς να διασχίσεις όλο τον κόσμο, το ίδιο που μπορεί να κάνει κι ένας ερωδιός, μια μέλισσα, ένα παρυδάτιο πουλί... Το ποδήλατο είναι ένα μηχάνημα που έχει πολλές ζωές. Δεν μπορείς να το πετάξεις όταν πλέον θα έχει παλιώσει ως μεταφορικό μέσο. Πρέπει να του δώσεις μια ευκαιρία ακόμη...”
Καίτη Χόρτη, εικαστικός

“Η ευρηματική καλλιτέχνιδα μας καλεί σε μια ρομαντική ανακάλυψη της ευαίσθητης πρόσληψης της μικρο-ζωής, της ενόργανης σιωπής των μικρών και ασήμαντων, που δεν φωνασκούν την ύπαρξή τους, αλλά την ψελλίζουν στον καλλιτέχνη κι εκείνος διαμεσολαβεί σε μας για την κατανόηση, την οικείωση με την ύπαρξή τους”.
Παρασκευή Κοψιδά Βρεττού,
Διδάκτωρ Φιλολογίας - Συγγραφέας

Δυο λόγια για τη δημιουργό:
H Καίτη Χόρτη ξεκίνησε το εικαστικό της “ταξίδι” το 2007 με δασκάλα την Ευδοκία Παπουλή. Ολοκλήρωσε τους κύκλους μαθημάτων των εργαστηρίων Περαντινού σε Αθήνα και Πάρο.
Δημοσιογράφος επί 35 χρόνια σε περιοδικά της Αθήνας, συγγραφέας και εκδότρια παιδικών βιβλίων (Οι Ιστορίες του Μπούμπη), κράτησε δυνατή τη σχέση της με την τέχνη και το περιβάλλον.
Παράλληλα, συμμετέχει σε περιβαλλοντικές οργανώσεις με ακτιβιστικές δράσεις.
Με το ποδήλατο άρχισε να ασχολείται το 2011 συγκεράζοντας τις δύο μεγάλες της αγάπες: ποδήλατο και γλυπτική.

Ορθοπεταλιά στην... τέχνη

Υπάρχει μια βασική αρχή στη Γλυπτική. Μαθαίνεις να κοιτάς το περίγραμμα των πραγμάτων. Από τη στιγμή που ασχολήθηκα με τη Γλυπτική, το 2007, βλέπω τα πράγματα με άλλο μάτι. Το ποδήλατο είναι μία από τις μεγάλες μου αγάπες.

Παρατηρώντας τα ποδήλατα μού γεννήθηκε η ιδέα να φτιάξω κάποιο έργο με εξαρτήματα ενός ποδήλατου. Το πρώτο ποδήλατο που μετέτρεψα σε έργο αναπαριστά μια γυναίκα, τη Ζωή-ποδήλατο (έχει και μεταφορική έννοια). Μετά από αυτό συγκέντρωνα ποδήλατα με σκοπό να φτιάξω κι άλλα έργα. Το δεύτερο ήταν η Πεταλούδα. Ένα δύσκολο έργο που στήθηκε επάνω σε ένα σπαστό ποδήλατο. Ακολούθησε η κατασκευή του μεγαλειώδους Ερωδιού. Αμέσως μετά το Παρυδάτιο πουλί, η Πεταλούδα στο ποδήλατο, η Πασχαλίτσα, η Μελισσούλα και έπεται συνέχεια…

Η κατασκευή ενός έργου από ένα “διαλυμένο” ποδήλατο ενέχει τη δυσκολία του πώς θα χρησιμοποιήσεις κάθε κομμάτι. Για παράδειγμα μια σέλα ενός παλιού ποδήλατου μου έδωσε την ιδέα ενός κεφαλιού πουλιού. Το εξάρτημα ενός ποδήλατου μου δίνει την έμπνευση για να αρχίσω ένα έργο. Η συναρμολόγηση (όπως θα ήταν ίσως η πιο σωστή λέξη) των κομματιών σε μια νέα σιδερένια κατασκευή αρχίζει από ένα εξάρτημα ποδήλατου επί του οποίου δομείται ένα έργο. Κάθε εξάρτημα μπορεί να αποτελέσει τμήμα ενός εντελώς διαφορετικού έργου. Το σημαντικότερο είναι πως τα ποδήλατα αν και είναι μιας πρωτόλειας μορφής “εργαλεία”, είναι ολοκληρωμένα μηχανήματα που εμπεριέχουν την έννοια της αυτονομίας και της ανεξαρτησίας. Με ένα ποδήλατο μπορείς να διασχίσεις όλο τον κόσμο, το ίδιο που μπορεί να κάνει κι ένας ερωδιός, μια μέλισσα, ένα παρυδάτιο πουλί...

Στις πιθανές ερωτήσεις “γιατί ποδήλατο” και “γιατί μεταλλοτεχνία” θα απαντούσα πως το ποδήλατο είναι ένα μηχάνημα που έχει πολλές ζωές. Δεν μπορείς να το πετάξεις όταν θα έχει πλέον παλιώσει ως μεταφορικό μέσο. Πρέπει να του δώσεις μια ευκαιρία ακόμη... Επίσης για τη μεταλλοτεχνία θα έλεγα πως είναι η τέχνη που πάει τα πράγματα παρακάτω. Ακολουθεί τη νέα μορφή που τους δίνεις. Υποδηλώνει δυναμισμό αντίστοιχο με εκείνον του μετάλλου.

Βέβαια όλα αυτά τα έργα πραγματοποιήθηκαν χάρη στον Ιωάννου Χ. ο οποίος επιμελήθηκε την κατασκευή τους με ιδιαίτερο ζήλο. Η δουλειά του είναι αξιοθαύμαστη!

Καίτη Χόρτη

Black Duck Garden – Athens City Museum Bistrot
Ι. Παπαρρηγοπούλου 5-7, Πλ. Κλαυθμώνος
210 3252396
Aπό τις 10.00 πμ-μέχρι αργά το βράδυ
www.blackduckgarden.gr / info@blackduckgarden.gr

Κυριακή 25 Μαρτίου 2018

Φουγάρο, η απόλυτη αισθητική!

Πεταλούδα από κουτάκια αλουμινίου, Φρ. Μορέτι

Πρωτοεπισκέφτηκα το Φουγάρο στο Ναύπλιο πριν από χρόνια και έμεινα κατάπληκτη από την υψηλή αισθητική του χώρου. Ένα παλιό εργοστάσιο ντομάτας (Ανθός) έχει μεταμορφωθεί σε έναν πολυχώρο που θα τον ζήλευε ακόμη και μια μεγαλούπολη! Με την ευκαιρία της έκθεσης της φίλης και συνοδοιπόρου στο Σωματείο Φίλων του Μουσείου Γλυπτικής "Ν. Περαντινός", Βάσως Γκιώνη, επισκέφτηκα και πάλι το χώρο και για ακόμη μια φορά θαύμασα το πόσο καλαίσθητα έχουν όλα διαμορφωθεί.






Η έκθεση περιλαμβάνει ζωγραφικά έργα της Βάσως Γκιώνη-Ζησιμοπούλου με τίτλο "Μνήμες", που στρέφονται στην ανθρώπινη μορφή και έργα της ενότητας "Ελαίης σκιή - Umbra oleae", που αντλούν την έμπνευσή τους από το ελαιόδεντρο, περιλαμβάνουν λάδια και μικτή τεχνική σε καμβά, έργα σε χαρτί με μελάνι, σανγκίνα και μολύβι, καθώς και γλυπτά σε μάρμαρο.



Τα τρία κεντρικά κτίρια του χώρου που σχηματίζουν ένα Π φιλοξενούν αντίστοιχα το χώρο για τις εκθέσεις, το χώρο του cafe και εστιατορίου και το χώρο της βιβλιοθήκης.
Αντιγράφω από το σάιτ https://www.fougaro.gr/el/φουγάρο
"ΑΠΟΣΤΟΛΗ

Να Συγκινεί, να Ερεθίζει,

να Εμπνέει, να Κινητοποιεί,

τις Πνευματικές και Δημιουργικές Δυνάμεις

της κοινωνίας και των ατόμων


που έρχονται

σ’ επαφή

μαζί του.

Χώρος Ζωής και Χώρος Τέχνης, το ΦΟΥΓΑΡΟ είναι μοναδικό.

​Εδώ, η τέχνη – μικρή, Μεγάλη, καθημερινή - γίνεται ένα με τη ζωή.

Imagine: Ένα Café που σερβίρει υπέροχα πιάτα φαγητού, μια τρίγλωσση Βιβλιοθήκη Τεχνών και Ανθρωπιστικών Σπουδών με 35.000 τίτλους, Εσωτερικoί και Υπαίθριοι χώροι για Εργαστήρια, μία Gallery 300 τ.μ. και βέβαια το αυθεντικό ΑrtShop... Όλα αυτά με θέα μία υψικάμινο 36 μέτρων και το Παλαμήδι, μέσα σε αίθρια με πλατάνια και μουριές, νερά που τρέχουν, πορτοκαλιές και ανθόκηπους..

Όνειρο ζωής που έγινε πραγματικότητα, το ΦΟΥΓΑΡΟ είναι έργο της Φλωρίκας Π. Κυριακοπούλου. Εικαστικός, συλλέκτρια, επιχειρηματίας, κάποτε δημοσιογράφος και ανταποκρίτρια ξένου τύπου, η Φ.Π.Κ. εργάστηκε για 15 χρόνια με τους συνεργάτες της για να μεταμορφώσει το ιστορικό βιομηχανικό ερείπιο της κονσερβοποιίας «Ανθός» σ΄ έναν Πολυχώρο Πολιτισμού, που είναι συγχρόνως ένα τεράστιο, δυναμικό, Έργο Τέχνης.

Το Δεκέμβριο του 2013 το Φουγάρο βραβεύτηκε με Ειδική Μνεία στα Βραβεία Αρχιτεκτονικής 2013 του Ελληνικού Ινστιτούτου Αρχιτεκτονικής".

"Ξεφυλλίζοντας" το σάιτ ανακαλύπτεις έναν ολόκληρο κόσμο που καλύπτει όλες τις αισθητικές μας ανάγκες (Τέχνη, γνώση, περιβάλλον, γεύση, μουσική). 
Νομίζω πως η επίσκεψη στον πολυχώρο Φουγάρο είναι μια "υποχρέωση" που καλούμαστε να καλύψουμε μόνο και μόνο για να αισθανθούμε ότι όσα επιτεύγματα έχει καταφέρει ο άνθρωπος βρίσκονται εδώ! 




Δευτέρα 12 Μαρτίου 2018

Ιστορίες... ποδηλάτων!



Υπάρχει μια βασική αρχή στη Γλυπτική. Μαθαίνεις να κοιτάς το περίγραμμα των πραγμάτων. Από τη στιγμή που ασχολήθηκα με τη Γλυπτική, το 2007, βλέπω τα πράγματα διαφορετικά. Το ποδήλατο είναι μία από τις μεγάλες μου αγάπες.
Το πρώτο ποδήλατο που μετέτρεψα σε έργο (2011) αναπαριστά μια γυναίκα, τη Ζωή-ποδήλατο (έχει και μεταφορική έννοια). Το δεύτερο ήταν η Πεταλούδα. Ακολούθησε η κατασκευή του μεγαλειώδους Ερωδιού. Αμέσως μετά το Παρυδάτιο πουλί, η Πεταλούδα στο ποδήλατο, η Πασχαλίτσα, η Μελισσούλα και έπεται συνέχεια…
Τα ποδήλατα, αν και πρωτόλειας μορφής “εργαλεία”, είναι ολοκληρωμένα μηχανήματα που εμπεριέχουν την έννοια της αυτονομίας και της ανεξαρτησίας.
Το ποδήλατο είναι ένα μηχάνημα που έχει πολλές ζωές. Δεν μπορείς να το πετάξεις όταν θα έχει πλέον παλιώσει ως μεταφορικό μέσο. Πρέπει να του δώσεις μια δεύτερη ευκαιρία...

Καρσάνικο Κέντημα (Καρυά Λευκάδας) - Το λευκαδίτικο κέντημα σε γλυπτό!

Με αφορμή το καρσάνικο κέντημα είχα την έμπνευση να δημιουργήσω γλυπτά με απεικόνιση "μοτίφ" ενός κεντήματος. Παραθέτω το σκεπτικό...